Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Oorlog in tijden van vrede brengt in kaart op welke wijze het onderwijs werd ingezet om de oorlogsherinnering te kneden en op welke grenzen de oproep om nooit te vergeten botste.
onderwijs --- Wereldoorlog 1 --- World War, 1914-1918 --- Education --- Guerre mondiale, 1re, --- Belgique --- --Historiographie --- --Histoire de l'enseignement --- --1919-1940 --- --Histoire de l'éducation --- --Study and teaching --- History --- Education. --- Study skills. --- Study and teaching --- World War (1914-1918). --- 1900-1999. --- Belgium. --- History of education and educational sciences --- History of Belgium and Luxembourg --- History as a science --- anno 1910-1919 --- anno 1930-1939 --- anno 1940-1949 --- anno 1920-1929 --- Wereldoorlog I --- Critical pedagogy --- Belgium --- 20th century --- Child rearing --- Flanders (Belgium) --- 940.3 --- 815 Geschiedenis --- 940.3 Geschiedenis van Europa: Eerste Wereldoorlog--(1914-1919) (algemeen) --- Geschiedenis van Europa: Eerste Wereldoorlog--(1914-1919) (algemeen) --- Geschiedenis --- Herinneringseducatie --- Onderwijs --- Beeldvorming --- --1919-1940, --- Histoire de l'éducation --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- World War, 1914-1918 - Belgium --- World War, 1914-1918 - Study and teaching - Belgium --- Education - Belgium - History - 20th century --- Guerre mondiale, 1re, 1914-1918 --- Historiographie --- Histoire de l'enseignement
Choose an application
Historici willen antwoorden vinden op vragen over mens en maatschappij in het verleden. Tijdens hun onderzoek moeten ze evenwel een aantal spelregels volgen. Eerst zoeken ze naar getuigenissen uit eerste hand, of dat nu teksten, interviews, beelden of artefacten zijn. Na de kritische doorlichting van dit bronnenmateriaal vergelijken ze hun bevindingen met resultaten van anderen. Ten slotte analyseren ze de historische context in een boeiend geschreven onderzoeksverslag. Daardoor zijn geschiedkundigen voortreffelijke vorsers, verhalenvertellers en schrijvers. Naast een inleiding op de historische kritiek en methode, reflecteert dit boek op de rol van geschiedenis als wetenschappelijke discipline: wat zijn de trends en debatten in de geschiedschrijving? In hoeverre kunnen historici kennis over het verleden bereiken? En welke rol hebben historici in de maatschappij? Ook hier wordt duidelijk dat geschiedenis een werkwoord is.
Geschiedenis --- Historisch onderzoek --- Geschiedeniswetenschap --- Geschiedbronnen --- 930.23 --- Academic collection --- geschiedenisfilosofie - historiografie --- 930.23 Historische kritiek --- Historische kritiek --- 900.1 --- Geschiedbron --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Historiography --- Historiographie --- Didactics of history --- History as a science --- history [discipline] --- geschiedenis --- Critique historique --- --Histoire --- --Méthodologie --- --Didactique --- --Geschiedeniswetenschap --- History --- Research --- Handbooks, manuals, etc. --- Historiografie --- Histoire --- Méthodologie --- Didactique --- historisch denken --- historisch onderzoek --- geschiedenis - hulpmiddelen, bibliografieën en geschiedbronnen --- didactiek --- informatiebronnen --- informatieanalyse --- historische pedagogiek
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|